Seurakunta lyhyesti

Vuoden 2024 alussa Keuruun seurakuntaan kuuluu noin 7900 jäsentä ja työntekijöitä on noin 30. Seurakunta kuuluu Lapuan hiippakuntaan ja Jyväskylän rovastikuntaan.

TEHTÄVÄ

Keuruun seurakunnan tehtävänä on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksen pohjalta julistaa evankeliumia, palvella sanan ja sakramenttien luomalla yhteydellä, kasvulla ja rakkaudella sekä kiittää ja ylistää kolmiyhteistä Jumalaa hänen armostaan ja rakkaudestaan.

TAVOITE

Seurakunta kutsuu ihmisiä Jumalan yhteyteen sekä rohkaisee välittämään lähimmäisistä ja luomakunnasta. Seurakunnan tavoitteena ovat uskon syntyminen, kristillisen kasvun edistäminen sekä lähimmäisenrakkauden että vastuullisen elämäntavan toteutuminen kaikkien keuruulaisten keskuudessa.

VISIO

Juuristaan tietoinen, Kristukseen sitoutunut, ulospäin suuntautunut - ihmisenä ihmisten keskellä – suvaitsevaisena luomassa uutta keuruulaista tulevaisuutta.

ARVOT

• Usko – Yhteys armolliseen Jumalaan on kristityn elämän kestävä perusta.
  • Toivo – Jeesuksen lupaus tulevaisuudesta tuo toivon.
  • Rakkaus – Pyhä Henki rohkaisee meitä rakastamaan toisiamme.