Anna Vuorinen

toimisto- ja viestintäsihteeri

Kuvaile itseäsi.

Olen nelikymppinen perheenäiti Keuruulta. Työhistoriaani kuuluvat vuodet viestintäalalla, ja sihteerin töitä olen tehnyt pari viime vuotta. Luonnehdin itseäni usein sosiaaliseksi introvertiksi: viihdyn ihmisten parissa, mutta akkuni lataan yksin tai perheen seurassa.

Onko sinulla lempinimeä?

Eipä oikeastaan. On niin lyhyt nimi, ettei siitä ole vääntynyt mitään pidempiaikaiseen käyttöön.

Kauanko olet ollut seurakunnassa töissä?

Syyskuun 2023 alusta. En siis kauaa.

Työnimikkeesi seurakunnassa? Mikä on yllättävin työtehtävä, joka työnkuvaasi sisältyy?

Olen toimisto- ja viestintäsihteeri. Työnkuvaani kuuluu muun muassa postilaatikoiden availua, vastausten selvittämistä kaikenlaisiin kysymyksiin, kirkollisten ilmoitusten laadintaa, pappien muistuttelua ja välillä kukkien kasteluakin.

Mistä pidät työssäsi eniten?

Sihteerin työ on mukavan monipuolista. Se sisältää sopivasti vaihtelua sosiaalisen kanssakäymisen ja yksin "puurtamisen" välillä.

Oletko aamu- vai iltaihminen? Entä kissa- vai koira-?

Ehdottomasti aamu- ja koiraihminen.

Mikä sinusta on seurakunnan tärkein tehtävä?

Jumalan rakkauden osoittaminen ihmisille ja ilosanoman levittäminen.

Lempipaikkasi Keuruun seurakunnan alueella (koti poisluettuna)?

Mummolani on Reinikankosken rannalla Pihlajavedellä. Ja kaikki Keuruun muut upeat luontokohteet. Olen järvi-ihminen, joten on hienoa, ettei veden äärelle ole koskaan pitkä matka.

Mikä on parasta talvessa?

Kaikki vuodenajat ovat omalla tavallaan hienoja ja paikallaan. Talvessa on parasta kunnon pakkaspäivät, kun hanget kimaltavat auringossa.

Varhaisin muistosi (mistä vain) kirkosta/seurakunnasta?

Olen ollut alle kouluikäisenä seurakunnan päiväkerhossa, jossa opin lastenvirsiä ja iltarukouksen, jota olen rukoillut myös molempien lasteni kanssa (nyt 14- ja 1-vuotiaat).

Millaisesta musiikista pidät?

Olen todella kaikkiruokainen. Pidän hyvin tehdystä musiikista melkein tyylilajista riippumatta. Yksi suosikeistani on jazzahtava popmusiikki, esimerkiksi Norah Jones.

Mistä haaveilet?

Varovaisesti maailmanympärimatkasta, tai ainakin haluaisin käydä Uudessa-Seelannissa. Terveestä ja sopivan aktiivisesta loppuelämästä läheisten ympäröimänä.

Mitä harrastat?

Laulamista kuoroissa ja yksin ja liikuntapuolelta esimerkiksi zumbaa ja sauvakävelyä. Minulla on myös aina jokin kirja kesken (tosin niiden loppuun lukeminen kestää tässä elämänvaiheessa liian kauan).

Mitä teet, kun huomaat olevasi stressaantunut?

Akuutissa tilanteessa hengitän syvään ja teen paperille suunnitelman, mitä konkreettisia toimia voin tehdä asian hyväksi. Stressiin auttaa ulkoilu ja liikunta, jonkin extrahauskan tekeminen läheisten kanssa ja itsensä hemmottelu.

Terveisesi Keuruun seurakunnan nettisivuilla vierailijalle?

Kiva kun tulit käymään! Toivottavasti nähdään myös livenä jossakin seurakunnan tilaisuudessa.

Anna Vuorisen kuva

toimisto- ja viestintäsihteeri